Subscrieti la: Articole

Comentarii Foto Dofollow Banner

Opreste, Doamne clipa

Peiljoch 2676m'Opreşte Doamne clipa cu care măsori eternitatea!', cum frumos scrie, pentru cei care au apucat sa vadă, pe crucea de pe vârful Moldoveanu...

35.
I am now 35.

Anul ăsta am apucat să ajung şi pe Moldoveanu. Îmi vine să-l rog pe Dumnezeu, cu cuvintele lui Lucian Blaga:

'Opreşte trecerea.
Ştiu că unde nu e moarte nu e nici iubire - ,
şi totuşi te rog: opreşte, Doamne,
ceasor­nicul cu care ne măsuri destrămarea.'
(Gata! Am iesit din borcanul cu melancolie..:-)
După Moldoveanu, am ajuns si mai sus. Dar cu ajutorul telecabinelor in mare parte, deşi uneori nu e uşor nici de la 1,200 la 2,900 m. Asta in Alpii de Est, in Tirolul austriac.
Nu v-am prea povestit ce am făcut in concediul ăsta. Poate o s-o facă Martutza asa cum a promis. Avem un jurnal de bord de uploadat :-)
Daca nu, plănuiesc eu într-un număr viitor :-) să vă spun unele păţanii (cum ar fi - Şi cel mai mic munte este suficient de mare ca s-o păţeşti ;-) Martutza ştie de ce:-) şi detalii- de genul: ştiţi de ce casele din Maramureş au intrările aşa scunde? sau cine a defrişat majoritatea versanţilor din Masivul Rodnei şi cum se menţine ordinea la Borşa? - plus fotografii.

Austriecii au un altfel de turism montan decât noi: cu tunele săpate in piatra la 2,500 - tunele pentru pedestrii, nu rutiere, cu bănci pe cărare la aceeaşi înălţime, cu capre negre (ştiaţi ca exista 2 feluri de capre negre: unele ca ale noastre si celelalte, cu coarne mari şi curbate - ca la semnul Capricornului, se numesc ibex sau Steinbock?) păscând liniştite pe lângă cărarea pe care trec oamenii, cu telegondole fără nici un fel de coada, cu marmote, vulpi, căprioare, (btw: urşi nu. În toată Austria-s vreo 20 de urşi, cu tot cu ăia de la zoo! :-), cu oameni care la 90 de ani nu se îngrijorează sa facă o drumeţie pe la 2,500, marcaje care apar unde ai nevoie de ele..doar in zona gheţarului Stubai, unde am fost noi cazaţi, sunt 850km de trasee marcate! Pozele sunt sigur mai elocvente decât descrierea mea..

Sennjoch hutte (2200m)

9 comentarii:

Mugur Ionescu spunea...

welcome back si la multi ani!

Teodor spunea...

Ti-am citit scrierile recente si mi-am amintit ceva. Am citit recent, sigur nu mai auzisem ca Blaga nu a vorbit pana la varsta de sase ani. Nici nu cred ca e adevarat. Sau daca e adevarat a compensat din plin. Si despre experienta montana. Spunea cineva, ca la munte, in orice directie te deplasezi, vantul bate din fata!

Răzvan spunea...

Multumesc domnu' Mugur!
(si o sa incerc sa fiu mai constant..)

Răzvan spunea...

@tata: Eu auzisem; dupa cum zice wikipedia Blaga nu a putut vorbi pana la 4 ani.. si dupa cum marturisea chiar el, s-a aflat 'sub semnul unei fabuloase absenţe a cuvântului'

Mugur Ionescu spunea...

Vad ca te-ai apucat serios de treaba! vrei sa recuperezi timpul pierdut :-)
Voiam sa mai adaug, apropo de calatorii, mi-am facut un obicei atunci cand ajung undeva, sa stau cateva minute in liniste sa traiesc clipa, chiar daca nu pot sa o opresc, sa ma rup de realitate! Face bine ;-)

Anonim spunea...

La Multi Ani!

Super frumoase peisajele.

Răzvan spunea...

@razvan c:
Multumesc mult!

Intr-adevar, cred ca adjectivul care descrie cel mai bine peisajele si atmosfera din Austria este: "de basm.."

Mărtutza spunea...

Austria e tara care a imblanzit muntele si l-a pus la dispozitia oamenilor. Potecile, la 1500m sau la 2900m sunt la fel de line, ca sa poata umbla pe ele si nonagenarii si persoanele cu handicap, si obezii si lenesii si copiii...Distantele intre cabane sunt cam de 2 h!
La noi, din contra: Moldoveanu, de pilda, e doar pentru profesionisti, mai ales de cand unele cabane din zona au fost privatizate si stau mai mult inchise!

Anonim spunea...

cititi "Hronicul si cantecul varstelor",un fel de autobiografie
a domnul Lucian Blaga.spune acolo pana la ce varsta si cam ce se petrecea cu fiinta filozofului in absenta cuvantului.