Subscrieti la: Articole

Comentarii Foto Dofollow Banner

Mutu, nu te vom uita niciodata!


Diferenţa dintre glorie şi mediocritate este de un pas, sau dacă vreţi de câţiva centimetri, în care s-a interpus piciorul lui Buffon.
Dacă ai ratat, te îndrepţi spre uitare. Dacă ai reuşit, nu se ştie pentru cât timp, devii erou..Mutu a ratat aceasta şansă in meciul cu Italia. Nu mă interesează circumstanţele atenuante, nici faptul că e doar un joc. Cred, de fapt, că fotbalul nu mai e de mult doar un joc..Cum spunea un bun profesor de matematică din liceu: 'ori eşti primul, ori nu eşti deloc'. Adică, restul nu mai contează..
Şi tocmai acum când destinul ne împingea de la spate, prin amabila persoană a lui Tom Henning Ovrebo. Am simţit cum ne poartă curentul dincolo de barieră, şi la anularea golului valabil al lui Toni din minutul 45 şi, mai ales, la acordarea penalti-ului din minutul 81. Penalti, pe care, să recunoaştem, nu ne-am fi gândit să-l cerem. Ar fi fost atât de uşor sa învingem Italia după 19 ani..
Nu mai discut de şanse, am ajuns ca de obicei, la mâna jocului rezultatelor. Poate că avem o şansă de 9% (30% şansa de egal cu Olanda, care trebuie bineînţeles corelată cu şansa de 30% de egal între Franţa şi Italia)..Oricum, according to Gamebookers.com, văd ca România e cotată acum cu prima şansă in meciul cu Olanda ?!
Netherlands vs Romania (1X2)
3.00 -- 3.75 -- 2.10
Încă mai cred că intrăm pe teren cu o mentalitate de looseri, şi când imi aduc aminte cât de dezinvolt si relaxat executa Dănuţ Lupu penalti-urile, îmi vine să exclam: "Loviturile de la 11m nu se apără, se ratează!"


Faza este din meciul cu Irlanda de la CM Italia'90, unde ratarea penalti-ului decisiv l-a făcut celebru pe un alt fotbalist: Daniel Timofte. A propos: nu îmi aduc aminte ca Timofte să mai fi făcut ceva memorabil după evenimentul cu pricina..

3 comentarii:

Anonim spunea...

Iti inteleg frustrarea, dar daca stai sa te gandesti ca acu' mai putin de o luna Cristiano Ronaldo rata un penalty in finala ligii campionilor sau Roberto Baggio sau Maradona sau atatea alte vedete parca ne mai trece supararea pe Mutu. Sa ne bucuram ca in sferturi, in cazul in care ne vom califica, vom juca cu Spania si nu cu Suedia care ne-a mai eliminat o data. Si ne intalnim in semifinale cu Olanda care va avea complexul nostru, dandu-ne sansa sa jucam finala cu Portugalia. Visez frumos?

Teodor spunea...

Sincer sa fiu n-am n-am putut face corelarea dintre titlul si continutul articolului. Dar poate asta nici nu are importanta. Si eu sunt nemultumit de faptul ca trenul iar a trecut prin gara noastra, fara sa opreasca desi era tras semnalul de alarma. Inaintea meciului cu peninsularii, am incercat sa descifrez logica declaratiei selectionerului nostru care spunea (cel putin asa aparea in media):"Daca nu inscrii impotriva Italiei, victoria este foarte greu de obtinut!". La inceput am crezut ca a fost o scapare, fiindca, la prima vedere pare fara pic de logica, si nu poate decit sa starneasca zambete.Mai tarziu, disecand-o, am inteles ca totusi a transmis o judecata romaneasca. Adica, in situatia in care nu inscriem, mai exista posibilitatea unui autogol al macaronarilor, sau, de ce nu, o victorie la masa verde, si in ultima instanta un non-combat al olandezilor. Rezultatele (partiale) s-au vazut!

Anonim spunea...

Mah, copii, mah!
De ce tre' sa ne perdem noi vremea cu ratatii astia? Eu, unu sint sictirit de agaricii astia, si, mai ales,de toata mizeria asta sociala!
Voi reveni,cind o sa fiu mai in forma.....