Subscrieti la: Articole

Comentarii Foto Dofollow Banner

Secolul uitării

Am restanţe mari. N-am scris cam demult. E drept ca am avut si un afk time destul de mare. Afk este 'away from keyboard' si mi-as dori sa existe un tool de măsurare pentru afk-ul ăsta, ca sa ne dam seama cat de mult timp pierdem (degeaba uneori). Afk-ul meu a fost de 3 săptămâni si sa ştiţi n-a fost rău deloc..:-) in prima faza îţi dai seama cat de dependent eşti de net, după care renunţi încet-încet si iţi dai seama de avantaje; sunt atâtea de făcut si de văzut in afara monitorului..
Citisem un articol care mi-a deschis un pic ochii..daca nu l-as fi citit, as fi crezut ca doar eu sunt in situaţia asta..articolul se cheamă 'The great forgetting', iar situaţia este ca uit destul de mult, poate prea mult..voi va amintiţi ce aţi făcut vinerea trecuta? sau sâmbăta trecuta? nu e uşor..:-)
Cauza ar fi ca trăim o viaţă frenetica si stresanta, suntem supusi unui flux informaţional continuu, in care goana după ştiri si după nou devine chiar nefireasca..informaţia curge accelerat, însă cat din ea rămâne in creieraş? Va mai amintiţi măcar una din ştirile pe care cu siguranţă
le-aţi citit ieri?
Oi fi îmbătrânit eu, dar parca acum 15 ani nu uitam chiar la fel (si de-aia-s bune weblog-urile, sa-ţi aduci aminte ce-ai mai făcut :-)
Ce vroiam sa mai spun? Am uitat..;-)

"Se zice ca secolul 21 va fi Secolul Galben, dar va fi, cu siguranţă, Secolul Uitării." Pentru cine vrea sa se delecteze cu tot articolul îl poate găsi aici.

5 comentarii:

Crenguta spunea...

Daca ma intrebi ce am facut vinerea trecuta, e simplu, am fost la servici :)) cum pot sa iti spun ca si marti acum 4 saptamani stiu ce-am facut ... tot la servici am fost :).
Recunosc ca a trebuit sa fac un efort, dar iata, sambata trecuta am vizitat parinti si prieteni si-am vazut un film.
Legat de ce stiri retin, poate doar headlineurile din revista capital sau ziarul financiar pe care le primesc pe gmail, de genul un tip care a fost directorul Google Romania acum lucreaza la Romtelecom, ceva despre un proiect pentru Bucuresti care vizeaza refacerea infrastructurii ...si cam atat :D.
Gata, am raspuns la intrebari. Ma simt ca la scoala, mi-am facut temele :). Noapte buna!

Anonim spunea...

Cre tu inca nu ai imbatranit. Dar ca sa verificam, ce-ai facut martea trecuta dupa ce ai plecat de la servici?

Anonim spunea...

Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui.Am experimentat si eu asa ceva. Aproximativ o luna nu am urmarit programele de stiri, iar pe celelalte nici atat.Nu m-am socotit cu nimic mai putin informat. Asta ma face sa cred ca in toate mediile informatiile au tinte precise, altele decat oamenii de rand.Am impresia ca viteza si volumul informatiilor au depasit necesitatile reale si au devenit si foarte periculoase. Manipularea este la indemina oricarei agentii de stiri, sau utilizator de internet.Cred ca stii povestea cu radioul si Orson Wells. Este adevarat, dispunem de mai multe informatii, dar oare mai utile?

Mărtutza spunea...

Ar trebui sa facem o distinctie aici intre memoria pe tremen lung si cea pe termen scurt...intre actiunile facute constient si automat. Nu vi s-a intamplat niciodata sa nu mai stiti daca ati inchis usa de la intrare sau daca ati oprit apa? De obicei nu va amintiti aceste lucruri pentru ca v-au intrat in reflex, ceea ce e normal. In schimb va amintiti perfect o intamplare din copilarie, pentru ca a reprezentat ceva special...Cred ca e normal sa uitam si uneori e chiar necesar! Mai cred ca vedem, auzim, citim mult mai multe (nu neaparat mai bune) ca acum 20 de ani si de aceea creierul nu mai poate gestiona tone de informatii care sunt inlocuite rapid de alte tone...uitarea e buna, pana la un punct!

Marian Hanganu spunea...

Draga Razvan,
si pe mine ma incearca uneori gandul sa renunt la blog, pentru ca imi ia ceva energie sa scriu atat de des.
Exista insa si beneficii care m-au facut pana acum sa raman fidel blogului: iti pune ordine in idei. Ai o idee care pare buna, o scrii pe blog. O vad si altii, mai poti primi comentarii edificatoare, mai primesti o informatie despre cineva care este interesat de aceleasi lucruri etc. Uneori iti aduci aminte de o idee pe care ai avut-o si de care ai nevoie. Daca nu ai fi notat-o, nu ai mai putea sa o gasesti. Eu le gasesc in postarile mai vechi.
Pe urma, bloggingul te invata sa scrii scurt, succint, clar, impactant. Este exact stilul de care ai nevoie in afaceri, cand iti cauti o slujba, cand vrei sa sustii o idee. E un bun antrenament.